Eurojackpot nieuwe sponsor van Nederlandse Eredivisie voetbal

De KNVB Beker voor mannen en vrouwen heeft net als de Vrouwen Eredivisie een nieuwe naamgevend hoofdsponsor aan de haak geslagen! Het betreft hier de Eurojackpot. De loterij wordt aangeboden in 19 Europese landen en zal gedurende 5 jaar optreden als naamgevend hoofdsponsor voor deze (beker)competities. Deze overeenkomst zorgt er uiteraard voor dat de Nederlandse Loterij, waar de Eurojackpot een onderdeel van is, als partner betrokken blijft bij het Nederlandse voetbal. Dus al zeker voor de aankomende 5 jaar.

Unibet Casino

Wed €10, ontvang €50 free bets

Comeon!

200 gratis spins of €40 live coupons
Eurojackpot neemt stokje over van TOTO
Tot dusver was het nog zo dat TOTO de hoofdsponsor was van de KNVB Beker. Dit gezegd hebbende is hier op 1 juli van dit jaar een einde aan gekomen. Dat is uiteraard het gevolg van het verbod op sportsponsoring door legale online casino’s dat vanaf dat ogenblik is ingegaan. Vanaf het nieuwe seizoen 2025/2026 zal Eurojackpot dan ook het stokje van TOTO overnemen.
In de regel verandert er eigenlijk niet bijzonder veel. Beiden vormen immers een onderdeel van het staatsbedrijf Nederlandse Loterij. Zij mag zich trouwens wel nog steeds verbinden aan een sportcompetitie of zelfs aan een voetbalploeg. Het sponsorverbod geldt immers uitsluitend voor online gokbedrijven en niet voor loterijen.
Ook hoofdsponsor van de Vrouwen Eredivisie
Het is niet alleen de KNVB Beker die vanaf het aankomende seizoen kan rekenen op een sponsorovereenkomst met Eurojackpot. Dat geldt namelijk ook voor de Vrouwen Eredivisie. Ook zij zal de komende 5 jaar dan ook de naam gaan dragen van deze loterij. Bij de Vrouwen Eredivisie is het zo dat de Eurojackpot de plaats in zal nemen van Azerion. Zij was vanaf het jaar 2022 de naamgever van de belangrijkste vrouwencompetitie van ons land. Voorafgaand aan deze overeenkomst ging de competitie nog door het leven als de ‘Pure Energie Eredivisie Vrouwen’.
Ook Vitesse heeft nieuwe sponsor beet
Niet alleen onze Nederlandse bekercompetities moesten verplicht op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Dat was ook het geval voor verschillende voetbalploegen. Eén van deze ploegen is Vitesse. Zij speelde dan ook reeds enkele seizoenen met de naam van BetCity op hun truitjes. Iets wat dus eveneens niet meer mogelijk is vanaf 1 juli van dit jaar.
De opvolger van BetCity is uiteindelijk ‘Woolsocks – The Money App’ geworden samen met de energieleverancier Frank Energie. De nieuwe sponsorovereenkomst met de ploeg stelt dat al zeker drie seizoenen lang de namen van beide bedrijven & diensten op de shirts van de ploeg zullen prijken. Woolsocks zal te zien zijn op het geel-zwarte thuisshirt terwijl Frank Energie het uittenue zal sieren. Eerder moest ook AZ reeds op zoek gaan naar een andere hoofdsponsor. Zij vond die in de vorm van de oude bekende AFAS. Zij is de opvolger geworden van Kansino.