Casino’s proberen jongere doelgroep aan te spreken
Casino’s zijn al enkele jaren bezig om jongere doelgroepen aan te trekken. Omdat casino’s merken dat de oudere doelgroep toch wel blijft komen, willen zij de jongere doelgroep eerder aanspreken dan online casino’s dat doen. Uit recent onderzoek is gebleken dat jongeren met een ruime 80 procent eerder zullen kiezen voor een online casino in plaats van een fysiek casino. Dit komt vooral doordat een online casino toegankelijker is en je niet hoeft af te reizen naar een fysiek casino. Fysieke casino’s doen er daarom alles aan om te onderzoeken hoe zij deze doelgroep toch nog kunnen afspreken.
In dit artikel lees je een chronologisch verloop van de inspanningen van casino’s om deze doelgroep aan te spreken.
Slotmachines werken duidelijk niet
In 2005 begonnen veel casino’s met het introduceren van slotmachines die afweken van het standaardmodel slotmachine met de klavertjes en de bessen. Destijds was uit een onderzoek naar voren gekomen dat het overgrote deel van de jeugd niet meer geïnteresseerd was in de ouderwetse slotmachines. Daarom besloten veel casino’s nieuwe slotmachines te introduceren.
Na een jaar of vijf werd de introductie van deze ‘moderne’ slotmachines geëvalueerd. Het overgrote deel van de casino’s concludeerde dat zij een fout hadden gemaakt door meer slotmachines toe te voegen. Want wat bleek, jongeren waren helemaal niet geïnteresseerd in de modernere slotmachines. De oudere doelgroep koos uiteindelijk voor de moderne slotmachines, waardoor het in eerste instantie leek alsof de inspanning van de casino’s een positief gevolg hadden. Wat ook uiteindelijk het geval was, echter niet voor de juiste doelgroep.
Want slechts 2 procent van alle slotmachine spelers is jonger dan 35 jaar. Dit is iets wat het casino niet had verwacht op de resultaten van het onderzoek verricht in 2005. Daarom moesten er nu stappen ondernomen worden om deze jonge doelgroep binnen het casino te houden.
Wat zijn de casino’s nu van plan?
Frank Meyerhofer, CEO van game-ontwikkelaar Gamblit, is van mening dat hij de juiste oplossing gevonden heeft. Hij merkte in een casino bezoek op dat tijdens het gokken veel jonge gokkers nog steeds spelletjes op hun mobiele telefoon aan het spelen waren. Van Angry Birds tot Candy Crush, veel jongeren gingen in een casino uiteindelijk nog liever op hun smartphone gokken dan op een slotmachine.
Meyerhofer is met deze bevindingen terug naar zijn personeel gegaan en heeft ze de opdracht gegeven om een videogame te maken waar in gegokt kan worden voor geld. Hij gaf zijn personeel duidelijk de opdracht om geen slotmachine te maken maar een ware videogame waarin gegokt kan worden.
Als je echt goed bent in een specifiek spel, is het dan ook mogelijk om geld te winnen. Het gaat niet zozeer om de kans, maar het gaat om hoe goed je bent. Ben je goed, dan win je ook. Onze spellen hebben een totaal andere werking dan slotmachines, waardoor wij er zeker van zijn dat onze spellen de jongere doelgroep zullen aanspreken.
De spellen van Gamblit zijn momenteel nog niet officieel op de markt, maar wij verwachten binnen korte tijd een online casino tegen te komen met één van zijn spellen.