Pro-tip: Zo kom je van AI chatbot bij een legaal casino af

  • Geoffrey
  • 06/12/2024
Zo kom je van een AI chatbot bij een legaal casino af

Heb je een vraag of loop je tegen een probleem aan? Wil je deze graag voorleggen aan een medewerker van de klantenservice? Dan is de kans ontzettend groot dat je af te rekenen zal krijgen met een AI chatbot. Dat is niet alleen zo bij webwinkels, maar zeker ook bij online casino’s. Ook de legale online casino’s in Nederland staan erom bekend op deze manier gebruik te maken van artificiële intelligentie. Dit echter vaak tot grote frustratie van hun gebruikers. Wil jij graag ontdekken hoe je van deze vervelende AI chatbot af komt? Blijf dan vooral verder lezen!

Legale logo Unibet

Unibet Casino

Review 5 sterren

Wed €10, ontvang €50 free bets

REVIEW NAAR CASINO
Online casino logo ComeOn

Comeon!

Review 5 sterren

200 gratis spins of €40 live coupons

REVIEW NAAR CASINO

Waarom maken online casino’s gebruik van een AI chatbot?

Sinds de regulering van de online kansspelmarkt in Nederland een feit is kan er worden vastgesteld dat er heel wat verschillende veranderingen plaats hebben gevonden. Deze veranderingen hebben er niet alleen voor gezorgd dat online casino’s met veel meer en vooral hogere kosten worden geconfronteerd, daarnaast is er ook sprake van zogenaamde verplichte contactmomenten. Deze hebben ervoor gezorgd dat de klantenservice van een online casino aanzienlijk meer wordt belast in vergelijking met vroeger. Het inzetten van een AI chatbot moet ervoor zorgen dat deze terug enigszins kan worden verlicht. In een tijd waarin legale aanbieders van online casinospelletjes in Nederland vooral op zoek zijn naar manieren om te besparen spreekt het immers voor zich dat ze niet staan te springen om nog meer medewerkers aan te nemen.

Hoe kan je ermee communiceren?

Wanneer je de live chat opent bij een legaal online casino in Nederland zoals bijvoorbeeld BetMGM zal je vast kunnen stellen dat je meteen van de AI chatbot de vraag zal krijgen waarmee je wil worden geholpen. Door zo nauwkeurig mogelijk jouw vraag of probleem te omschrijven kan de chatbot jou vervolgens enkele voorgebakken antwoorden voorschotelen. Vaak is het zo dat je deze antwoorden trouwens ook terug kan vinden in het veelgestelde vragen onderdeel.

In bepaalde gevallen is het zo dat de AI chatbot ook voor jou een ticket aan kan maken bij de klantenservice welke dan vervolgens door een echte medewerker zal worden behandeld. Het probleem is echter vooral dat je op deze manier vaak al snel een aantal minuten kwijt bent vooraleer je ook maar één stap verder komt. Wil je graag dit vervelende gesprek met de AI chatbot vermijden? Dan kan het interessant zijn om de tips uit het volgende stukje te benutten.

Zo kom je alsnog in contact met een medewerker!

Zoals eerder in dit artikel reeds aangehaald is het zo dat zowel webwinkels als legale online casino’s steeds vaker gebruikmaken van een AI chatbot omdat ze op die manier minder klantenservicemedewerkers nodig hebben… en dat scheelt natuurlijk behoorlijk in de loonkosten. Dit gezegd hebbende betekent dit natuurlijk nog niet dat je helemaal niet meer in contact kan komen met een medewerker van vlees en bloed, in tegendeel. De onderstaande tips kunnen je helpen om de vaak langdradige communicatie met de AI chatbot over te slaan:

  1. Neem telefonisch contact op met de klantenservice indien mogelijk;
  2. Stuur een e-mail naar de klantenservice van je favoriete online casino;
  3. Geef de AI chatbot duidelijk aan dat je met een medewerker wenst te chatten;

Ondanks het feit dat je dus zeker nog een echte medewerker kan spreken bij vragen of problemen verloopt dit doorgaans niet zonder slag of stoot. Bovendien is het zo dat de wachttijd hierbij ook flink op kan lopen. Neem je buiten de openingsuren contact op met een legaal online casino? Dan zal je het helaas altijd met de hulp van de AI chatbot moeten doen…