Header Casino afbeelding links
Header Casino afbeelding rechts

Hoe ver ga je met klanten lokken?

Door Pjotr in blog

Klanten willen we allemaal wel hebben. Of je nu een online casino exploiteert of je bent een eenvoudige tekstschrijver als ik, allemaal worden we weer blij als we een nieuwe klant binnen hebben. Een nieuwe klant zorgt voor extra inkomsten op de korte termijn, maar kan ook zorgen voor gegarandeerde inkomsten op de lange termijn. Want als je eenmaal een klant binnen hebt, dan bestaat tenslotte altijd de kans dat hij langer blijft als jij als uitvoerende je werk goed doet. Ook land based casino’s doen er alles aan om klanten aan zich te binden. Zij zien het namelijk gebeuren dat online casino’s een steeds grotere hap nemen uit de koek die door alle aanbieders verdeeld moet worden. Toch verbaasden we ons laatst toen we een artikel lazen van Neerlands grootste casinoketen. Zij doet blijkbaar alles om de klant binnen te hengelen. Wat is nog geoorloofd en in hoeverre moeten we het nog pikken dat we aan onze mouw een casino in worden gesleurd?

Roulette op straat

Oké, het is wellicht wat zwaar uitgedrukt. Het is natuurlijk niet helemaal waar dat je aan je mouw wordt getrokken als je bij de Jumbo de sperziebonen staat af te wegen. Toch is het zo dat de genoemde casinoketen letterlijk de straat op gaat om klanten te winnen. Het betreffende casino bevindt zich dus op enig moment in een winkelstraat in 13 verschillende steden in het land. Als voorbijganger mag je meedoen aan een of andere activatiecampagne. Ga in het rode of het zwarte vak staan – je kent het ongetwijfeld van het gokspelletje roulette – en je wint wellicht een aardig geldbedrag. Ook is het mogelijk speeltegoed te winnen dat je natuurlijk bij het betreffende casino dient te besteden. Het lijkt allemaal onschuldig, en misschien is het dat ook wel. Toch vraag je je af of je het wel op deze manier moet willen.

Ongewenste invloed

Natuurlijk. Ieder heeft zo zijn eigen manier om klanten te lokken. En ergens is het exact hetzelfde dan het vertonen van een reclamefilmpje net voordat het 8-uurjournaal begint. Ook dan word je beinvloed door hetgeen je ziet op tv. Toch heb je in dit soort gevallen nog het gevoel dat je zelf bepaalt of je dat ene product bij die ene winkel gaat kopen. Met deze actie in de winkelstraten voelt dat toch anders aan. Je wordt vriendelijk aangesproken en verteld dat er veel te winnen valt. Vervolgens win je speeltegoed en voelt de klant zich eigenlijk tot zichzelf verplicht dit speeltegoed te gebruiken. Wellicht denk je nu: “Dat is in een online casino toch niet anders?” Nou, er zit wel degelijk een verschil in de manier waarop je wordt benaderd. Bij het innen van speeltegoed via een online casino, heb je zelf als klant al een actie ondernomen en interesse getoond in het gokken. Als argeloze passant in die betreffende winkelstraten is dat totaal niet het geval. Uiteindelijk bepaal jijzelf of je iets doet met het gewonnen speeltegoed, maar toch wordt je als passant beinvloed terwijl je er totaal niet om hebt gevraagd.