Casinobezoeker wil informatie op maat
Door Pjotr in In het nieuwsUit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse websitebezoeker – onder meer de bezoekers van een online casino – graag relevante content wilt lezen en/of ontvangen. Dat blijkt uit een rapport genaamd Microsoft Digital Trends 2015. Concreet gezegd betekent dit, dat een online consument graag informatie ontvangt via de pc, smartphone of tablet die volledig op die consument is gericht. Als de ontvanger deze relevante informatie waardeert, is deze zelfs bereid daar behoorlijk veel voor te doen. Althans, dat blijkt uit het rapport dat is verkregen na het uitvoeren van een onderzoek naar de informatiebehoefte van de klant.
Hoe ontvang je relevante content?
Het verkrijgen van relevante content is te realiseren op het moment dat daar een tegenprestatie tegenover staat. De enige tegenprestatie die eigenlijk echt interessant is voor de aanbieders, is het verkrijgen van persoonlijke informatie. Waar bevindt de klant zich, welke gokspelletjes vindt hij leuk, wat is zijn favoriete casino en wat is zijn maandelijks inkomen? Antwoorden op deze vragen zijn voor de aanbieders van relevante content over online gokspelletjes zeer waardevol. Slechts dan is het mogelijk om dit proces van personalisering verder te optimaliseren. Maar willen we dit echt? En zo ja, tot hoe ver gaan we dan? Het is in ieder geval zo dat momenteel 45 procent van de Nederlanders bereid is persoonlijke data af te staan.
Dit fenomeen is natuurlijk niet nieuw. Veel consumenten stellen zich nu al zeer open op. De ene keer is dat uit onwetendheid, de andere keer vanwege de behoefte aan persoonlijke informatie. U hebt het zelf ongetwijfeld een keer meegemaakt. Heb je op Google een keer gezicht naar een interessant online casino, tref je dagen later – als je bijvoorbeeld je zomervakantie aan het boeken bent – verschillende advertenties van online casino’s aan. Wat is dat toch? Hoe weten ze dat nou? Hoe komt dat op mijn scherm? Tja, hoe dat technisch werkt, kan ook ik u niet vertellen. Maar opmerkelijk is het wel, en toevallig is het zeker niet.
Waarom wil men relevante content?
Er zijn wel wat redenen aan te geven waarom bezoekers van online casino’s zo graag informatie op maat willen. Ten eerste ligt dat vaak aan de hoeveelheid informatie die hen wordt aangeboden. Het wordt lastig de keuze te maken uit bijvoorbeeld de enorme hoeveelheid aanbieders van online gokspelletjes. Herkenbaar? Waarschijnlijk wel. Op internet merk je al dat het principe van ‘one size fits all’ al niet meer van deze tijd is. Blijkbaar neemt de behoefte aan gepersonaliseerde informatie toe en is men bereid daarvoor persoonlijke data te delen.
Al met al kan worden gesteld dat de behoefte naar informatie op maat groter is dan de plicht er iets voor terug te doen. De kans is groot dat dat ook in het casinowereldje het geval is. Gokkers zijn – vooral vanwege het mobiel gokken – op zoek naar apps waarmee online en mobiel gokspelletjes gespeeld kunnen worden. Aanbieders en marketeers springen hier handig op in om hiervoor een gunst te vragen. En blijkbaar vindt de doorsnee Nederlander het geen probleem deze gunst te leveren.