ALTIJD LEGAAL SPELEN alle genoemde casino's zijn legaal
VEILIG STORTEN MET IDEAL alle sites bieden ideal aan
eerlijke winkansen alle sites streng gecontroleerd

Hoe casino’s klanten lokken – deel 2

Door Pjotr in In het nieuws

In deel 1 lazen we al dat online casino’s in sommige gevallen zeer ver gaan om klanten binnen te halen. Klanten worden gelokt met de mededeling dat blote dames als croupier werken in een live casino. Maak je dus een account aan in dat live casino en ga je inderdaad voor geld een gokspelletje spelen, dan zie je dus op je beeldscherm een naakte vrouw met grote borsten die jou je kaarten geeft. Het is de vraag of het bevorderlijk is voor je spel, want afgeleid ben je dan natuurlijk wel heel snel. De kern van dit alles is dat je de aandacht op je gevestigd wil hebben. In een volgend voorbeeld zien we hoe een online casino probeert deze aandacht te krijgen en te houden. Niet iedereen is ervan gediend, maar als je het eenmaal hebt gezien, vergeet je het ook niet snel.

Irritante reclame

Soms kijken we naar het tv-programma Radar en komt de uitreiking van de Loden Leeuw voorbij. De Loden Leeuw staat voor de irritantste of meest foute reclame van het afgelopen jaar. De reclame van internetcasino Tigergaming komt daar zeker voor in aanmerking. Zeker gezien de aanwezigheid van de zwarte humor maken zij zeker een kans op die Loden Leeuw. Het speelt zich af in een kamertje waar zich vier mensen bevinden. Met z’n allen zitten zij aan een bed waar een oude man in ligt. Al gauw wordt in de reclame duidelijk dat van deze goede man zijn einde nadert. Ook de dokter komt erbij en vertelt bloedserieus dat de kans op overleven van deze man minimaal is. Vervolgens ontstaat er bij de aanwezigen een toch wel zwartgallig idee.

Gokken om de dood

Deze vier personen besluiten een weddenschap af te sluiten over het al dan niet aanstaande overlijden van deze man. Als vervolgens in de reclame de man na ongeveer één seconde zijn laatste adem uitblaast, springt de winnaar van de weddenschap dolblij in de lucht en schreeuwt het in het Engels uit: “We won!” Daarna komt doodleuk (leuke woordspeling overigens) de slogan van het betreffende casino in beeld: You lose some, you win some. Vervolgens komt het logo van het online casino in beeld en eindigt de reclame na een paar seconden. Natuurlijk waren er niet veel mensen over te spreken. De normale mens in de straat vindt dit geen manier om met de dood om te gaan.

Vervolgens kwam de reactie van de lokale tv-waakhond. Ook deze instantie was er niet over te spreken en besloot daarom ook deze reclame te verbieden. Dat er een verbod zou komen, dat was wel te verwachten. Ook Tigergaming zelf keek daar niet vreemd van op. Ook zij verwachtten wel dat er kritiek zou komen op de moreel verwerpelijke reclame. Maar dat deerde ze uiteindelijk niets. De reclame was immers reeds uitgezonden en de aandacht was nu dus op hen gevestigd. Een zeer foute reclamespot die echter wel haar doel bereikt.