ALTIJD LEGAAL SPELEN alle genoemde casino's zijn legaal
VEILIG STORTEN MET IDEAL alle sites bieden ideal aan
eerlijke winkansen alle sites streng gecontroleerd

Hoe casino’s klanten lokken – deel 3

Door Pjotr in Leuke Feiten

Er zijn verschillende manieren waarop je klanten naar je online casino kunt lokken. Echter, de gangbare manieren zijn steeds minder populair. Dan hebben we het bijvoorbeeld over het aanbieden van gratis spins. Wat we ook vaak zien is dat een online casino je een bonus een vooruitzicht stelt op het moment dat je een account aanmaakt bij het betreffende casino en ook daadwerkelijk voor geld gaat spelen. Zo zijn er 1001 bonussen te bedenken die een aanstaande gokker misschien wel leuk gaat vinden. Het probleem met deze manier van aanbieden is dat je niet meer onderscheidend bent. De aanbieding op zich is leuk, maar blijkbaar moet er meer gebeuren om de klant binnen te krijgen. Want jouw aanbieding is ook verkrijgbaar bij een ander online casino. Bij de ene krijg je wellicht een tientje meer dan bij de ander, maar dat maakt het verschil niet meer. Wil je je onderscheiden, dan moet het groter, beter, harder en mag het blijkbaar moreel verwerpelijk zijn. Alles moet in het werk worden gesteld om de klant binnen te halen.

Golden Palace met haar vreemde veiling

De verantwoordelijken achter het live casino Golden Palace gooiden het over een totaal andere boeg. Het aanbieden van bonussen en gratis spins gebeurde nog wel op de site, maar zij beseften dat ze daar het verschil niet meer mee zouden maken. Ze verlieten voor even de gokarena en kochten een nier. Tja, het is even vreemd, maar ze deden het toch echt. De volgende stap is dat ze deze nier gingen veilen. Ook dat heeft niet zoveel met gokken te maken, maar toch maakte het onderdeel uit van een van tevoren goed uitgestippeld plan. Ze veilden de nier en gaven de opbrengst van 25 duizend euro aan een goed doel. Zo’n goed gebaar haalt natuurlijk het nieuws. Deze actie werd al gauw wereldnieuws door de media-aandacht op de verschillende tv-zenders. Binnen enkele weken kregen ze enorm veel media-aandacht, terwijl het totaal niets met online gokken of een casino te maken had. Maar binnen no-time wist nagenoeg iedereen wie gokgigant Golden Palace was.

Heilige tosti

Dit online casino had meer van dit soort acties op haar naam staan. Enkele jaren geleden besloot dit casino een half opgegeten tosti te kopen voor het ‘luttele’ bedrag van 28 duizend euro. De eerste reactie is natuurlijk: Dan ben je niet goed bij je hoofd. Toch zat ook hier weer een heel aardig idee achter. Zeker omdat men natuurlijk had gezien dat het overgebleven deel van de tosti sprekend leek op de heilige maagd Maria. Mede vanwege het feit dat deze actie zo absurd is, trok het ontzettend veel aandacht. En wéér kreeg dit casino het voor elkaar om enorm veel media-aandacht te krijgen. En wederom had het helemaal niets met roulette, blackjack of poker te maken. Vervolgens werd het idee middels een eetwedstrijd nog verder uitgemolken. Maar uiteindelijk had het live casino wat ze wilde hebben.