Betcity account langer dan 30 dagen sluiten? Moet via support

Sinds de regulering van de online kansspelmarkt hier in Nederland is er door de Kansspelautoriteit stevig ingezet op verantwoord gokken. Zo zijn er verschillende nieuwe, verplichte hulpmiddelen bijgekomen die ervoor moeten zorgen dat het risico op een gokverslaving danig kan worden verminderd. Dit gezegd hebbende blijkt uit de praktijk vaak dat bepaalde online casino’s het toch nog opvallend moeilijk maken om jezelf bijvoorbeeld voor een langere periode uit te sluiten. Dat blijkt onder meer het geval te zijn bij Betcity.
Zelfuitsluiting bij Betcity

Voor Nederlandse online casino’s geldt dat ze verplicht zijn om hun spelers de mogelijkheid aan te bieden om zichzelf voor een bepaalde periode uit te sluiten. De manier waarop dat kan gebeuren is echter aan het casino in kwestie. Wanneer je speler bent bij Betcity is het zo dat je in je profiel kan kiezen voor ‘Zelfuitsluiting’. In dit onderdeel is het mogelijk om je account meteen te laten sluiten. Het is hierbij mogelijk om een keuze te maken tussen drie periodes, namelijk:
- Een periode van 1 dag;
- Een periode van 7 dagen;
- Een periode van 30 dagen;
Wanneer de door jou aangegeven periode is afgelopen zal je vast kunnen stellen dat je opnieuw over de mogelijkheid zal beschikken om in te loggen en een weddenschap te plaatsen. Je hoeft hier verder niets speciaals voor te ondernemen. Wil je jezelf graag uitsluiten voor een periode van meer dan 30 dagen? Dan wordt het allemaal jammer genoeg net een beetje complexer.
Langere uitsluiting via de klantenservice
Zou je, je graag voor een periode van meer dan 30 dagen uit willen sluiten? Dan is dat bij Betcity dus niet zomaar mogelijk in je account. In plaats daarvan dien je contact op te nemen met de klantenservice. Voor de Betcity klantenservice geldt wel dat ze de klok rond en zeven dagen per week bereikbaar is. Het is mogelijk om contact met hen op te nemen door:
- Te bellen naar het nummer 0800-2382489;
- Een e-mail te sturen naar klantenservice@betcity.nl;
Ondanks het feit dat de klantenservice verzoeken van spelers om zichzelf langer dan 30 dagen uit te sluiten vrij efficiënt af weet te handelen blijft het toch enigszins jammer dat dit niet gewoon vanuit het account zelf kan gebeuren. Dat is toch een beetje een gemiste kans en zorgt voor een extra drempel voor mensen die een dergelijke beslissing willen nemen.
Uitsluiting via Cruks als alternatief?

Wil je liever geen contact opnemen met de klantenservice van Betcity om jezelf voor een periode van meer dan 30 dagen uit te laten sluiten? In dat geval zou je ook kunnen overwegen om gebruik te maken van het zogenaamde Cruks register. Er zijn in dat geval echter een aantal niet onbelangrijke factoren om bij stil te blijven staan. Denk hierbij concreet aan de volgende:
- Je kan je bij Cruks alleen uitsluiten voor een periode van minstens 6 maanden;
- Een uitsluiting via Cruks betekent een uitsluiting bij alle vergunde casino’s in Nederland;
Wil je jezelf dus niet voor minstens 6 maanden uitsluiten en / of zou je graag wel gewoon verder willen kunnen blijven spelen bij andere vergunde online casino’s in Nederland? Dan zal er toch niets anders opzitten dan contact op te nemen met de Betcity klantenservice.