Foutmeldingen bij online casino’s: wat te doen?

  • Geoffrey
  • 18/09/2024
Een foutmelding bij een online casino

Het spreekt voor zich dat online casino’s alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat hun spelers kunnen rekenen op een zorgeloze spelervaring. Dit gezegd hebbende kan het natuurlijk altijd voorkomen dat er toch een bepaald probleem de kop opsteekt. Krijg je plots een foutmelding wanneer je gebruik wil maken van een bepaald online casino? Dan kan de inhoud van dit artikel je doorgaans duidelijk maken hoe je het best kan anticiperen op deze foutmelding!

Fair Play Casino logo online

Fair Play Casino

Review 5 sterren

€250 bonus

REVIEW NAAR CASINO
Online casino logo ComeOn

Comeon!

Review 5 sterren

200 gratis spins of €40 live coupons

REVIEW NAAR CASINO

Het online casino wil niet laden

Het is zomaar mogelijk dat het online casino waarin je wil gaan spelen niet opent wanneer je naar haar websiteadres surft. In dat geval is het mogelijk dat:

  1. Het online casino ondervindt bepaalde (server)problemen waardoor ze niet kan laden;
  2. Er is sprake van een probleem met jouw eigen internetverbinding;

Probeer je vanuit het buitenland naar een in Nederland vergund online casino te surfen? Dan is het mogelijk dat je een melding krijgt die aangeeft dat je, je in een land bevindt waarin het online casino geen diensten aanbiedt. In dat geval zal je dus moeten wachten tot je terug in Nederland bent om een nieuw gokje te kunnen wagen.

Registratie niet gelukt

Wil je graag je kans wagen bij een online casino? Dan dien je, je altijd eerst te registreren. In het merendeel van de gevallen gaat dat lekker vlot. Dit gezegd hebbende is het zo dat verschillende mensen tijdens het registratieproces toch tegen een foutmelding aanlopen. Zo komen ze wel door de ID-check, maar slagen ze er toch niet in om zich te registreren.

Het proces loopt in dit geval ergens vast. Soms is het zo dat men wel een account aan kan maken, maar vervolgens niet kan inloggen. In eerder zeldzame gevallen kan er sprake zijn van een storing bij Cruks. Het online casino kan dan niet controleren of het een persoon betreft die op deze lijst staat of niet. Dat is echter wel een vereiste om een account te kunnen valideren.

Krijg je de foutmelding “registratie niet gelukt”? Dan is het ook altijd belangrijk om even de andere mogelijke oorzaken onder de loep te nemen. Hierbij kan worden gedacht aan:

  • De ingevulde gegevens komen niet overeen met deze van de verstrekte bankrekening;
  • Je dient je e-mailadres of telefoonnummer te valideren vooraleer je registratie is afgerond;
  • Er is sprake van een technisch probleem bij het online casino in kwestie;

Blijf je problemen ondervinden om je te registreren of kan je, je na registratie niet aanmelden? Dan kan je dit probleem altijd even voorleggen aan de klantenservice van het online casino.

Tip! Controleer je gegevens grondig!

Wanneer je, je registreert bij een online casino dien je behoorlijk wat persoonlijke gegevens te verstrekken. Het gaat hierbij dan in het merendeel van de gevallen om onder meer:

  • Je volledige naam;
  • Je adresgegevens;
  • Je geboortedatum;
  • Je BSN-nummer;

Bovendien is het zo dat je ook een kopie van je identiteitsbewijs moet uploaden en dien je de nodige gegevens over je bankrekening te verstrekken. Zorg ervoor dat je al deze gegevens altijd zo correct en compleet mogelijk aanlevert. Op deze manier voorkom je dat je later, bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitbetaling, tegen vervelende problemen aanloopt.

Kan niet inloggen

Wanneer je vaak speelt bij één of meerdere online casino’s bestaat de kans dat je soms niet zal kunnen inloggen. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer er onderhoud of een update wordt uitgevoerd of wanneer er sprake is van een technisch probleem. Ook in tal van andere situaties is dit mogelijk. Denk hierbij onder meer aan de onderstaande:

  • Inloggen met een wifi-verbinding vanuit het buitenland kan voor problemen zorgen;
  • Inloggen wanneer je gebruik maakt van een VPN is vaak niet mogelijk;
  • Het is mogelijk dat je zonder dat je het besefte over de tijdslimiet bent gegaan;

Controleer bovendien ook altijd of de gegevens waar je gebruik van maakt wel correct zijn. Krijg je de foutmelding “Login of wachtwoord niet correct”? Dan is er sprake van een foutje in de loginnaam of het wachtwoord dat je hebt ingevoerd. Indien je, je wachtwoord bent vergeten kan je deze doorgaans vrij eenvoudig laten resetten.

Inlogproblemen met mobiele casino app

Is er sprake van een inlogprobleem met de mobiele casino app waar je gebruik van wenst te maken? Controleer dan altijd of er geen update is vereist. In het merendeel van de gevallen werken deze apps namelijk niet tot je de nieuwste versie hebt gedownload.

Je inzet kan niet worden geplaatst

Wil je een bepaalde weddenschap plaatsen, maar wordt deze geweigerd? Dan zal je vast kunnen stellen dat daar verschillende oorzaken van aan de basis kunnen liggen. Denk hierbij aan:

  • Je hebt mogelijks geen voldoende saldo meer beschikbaar om in te kunnen zetten;
  • De tijd om in te zetten is verstreken (bijvoorbeeld bij live casino games);
  • Het is mogelijk dat de bet bij sportwedstrijden niet meer beschikbaar is;
  • Het is mogelijk dat de ‘reality check’ roet in het eten gooit;

Is het niet kunnen plaatsen van je inzet het gevolg van een ontoereikend saldo? Dan kan een storting uitvoeren dit probleem meteen verhelpen. Kan je inzet niet worden geplaatst omdat de reality check in werking is getreden? Dan dien je gewoon even geduld te koesteren.

Geld storten is niet mogelijk

Wil je graag een gokje wagen bij een legaal online casino? Dan moet je dus altijd over een bepaald speelsaldo beschikken. Hier kan je eenvoudig voor zorgen door bijvoorbeeld een storting met iDeal uit te voeren. In bepaalde gevallen is het echter mogelijk dat je bij het uitvoeren van een storting geconfronteerd wordt met een foutmelding die aangeeft dat storten niet mogelijk is. Hou wat dit betreft rekening met de hieronder aangehaalde punten:

  • Maak bij voorkeur geen gebruik van een gezamenlijke rekening;
  • Stortingen mogen niet gebeuren vanaf een zakelijke bankrekening;
  • De gekoppelde naam aan de bankrekening die je gebruikt moet die van jouzelf zijn;

Let op! Ben je op vakantie in het buitenland? Hou er dan rekening mee dat verschillende online casino’s je wel de mogelijkheid bieden om in te loggen, maar niet om geld te storten. Dit probleem is doorgaans automatisch verholpen van zodra je terug in Nederland bent.

Uitbetaling geweigerd

Wordt jouw uitbetaling geweigerd? Dat is natuurlijk ontzettend vervelend! In het merendeel van de gevallen is het gelukkig wel zo dat de reden waarom je uitbetaling wordt geweigerd meteen duidelijk is. Op dit vlak is het van belang om rekening te houden met de volgende situaties:

  1. Je hebt de bonus die je hebt ontvangen nog niet (volledig) rondgespeeld;
  2. Je probeert geld dat je net hebt gestort meteen terug uit te betalen;
  3. Je vraagt de uitbetaling van een (zeer) groot bedrag aan;
  4. Je stortings- en uitbetalingsmethode komt niet overeen;

Heb je een bepaalde casinobonus geaccepteerd en wil je de reeds gerealiseerde winsten verzilveren? Hou dan altijd rekening met de geldende rondspeelvoorwaarden. Vaak is het namelijk zo dat een bonus ettelijke malen volledig moet worden rondgespeeld vooraleer je het geld kan uitbetalen.

Hou er ook rekening mee dat net gestorte bedragen doorgaans niet gelijk terug kunnen worden opgevraagd. In bepaalde gevallen ben je verplicht om het saldo dat je hebt gestort minstens één keer volledig te hebben ingezet vooraleer je er een uitbetaling voor kan aanvragen.

Extra controle bij (zeer) grote uitbetalingen

Wil je een erg groot bedrag laten uitbetalen? Dan is het mogelijk dat deze geldopvraging niet meteen wordt goedgekeurd door het online casino. Vaak is er immers een extra controle vereist vooraleer het geld kan worden vrijgegeven. Wanneer de extra controle plaats heeft gevonden zal het geld doorgaans zonder probleem naar je bankrekening worden overgemaakt.

Je stortings- en uitbetalingsmethode zijn niet dezelfde

Zijn je stortings- en uitbetalingsmethode niet dezelfde? Dan kan het online casino je uitbetaling weigeren. Heb je dus bijvoorbeeld een storting gedaan met een creditcard en wil je een uitbetaling aanvragen naar je bankrekening? Dan zal die uitbetaling veelal worden geweigerd.

Problemen? Neem contact op met de klantenservice!

Ervaar je één of meerdere problemen op het ogenblik dat je wil gaan spelen bij een bepaald online casino? Dan is het altijd een goed idee om even contact op te nemen met de klantenservice van dat online casino. Zorg ervoor dat je weet welke foutmelding (met eventuele foutcode) je precies kreeg voorgeschoteld of neem een printscreen. Vaak kan je in bijvoorbeeld de live chat ook een afbeelding sturen waardoor de fout of het probleem meteen duidelijk wordt.