Header Casino afbeelding links
Header Casino afbeelding rechts

De metamorfose van Las Vegas

Door Pjotr in blog

Dat Las Vegas enigszins aan het veranderen was, dat wisten we eigenlijk al wel. Dat is op zich geen nieuws. De gokstad wilde wat meer de nadruk leggen op de andere leuke en interessante aspecten van de stad. Tot voor kort heeft de nadruk eigenlijk decennialang op het gokken gelegen. Het was alleen maar gokken, casino’s en geld uitgeven waar de focus op lag. Het stadsbestuur had daar blijkbaar toch wat moeite mee. Zij vonden dat Las Vegas toch echt iets meer te bieden had. Natuurlijk moesten zij het blijven zoeken in in eerste instantie entertainment. Maar uiteindelijk blijkt er zoveel meer te zijn dan alleen maar roulette, blackjack, poker en videoslots.

Roulette, herrie en prikkels

Je moet er maar tegen kunnen. Als je je in Las Vegas begeeft, weet je van tevoren dat je waarschijnlijk gek wordt van de prikkels die je hersenen te verwerken krijgen. Kan je daar niet zo goed tegen – sommige mensen hebben dat nu eenmaal – dan is het beter om gewoon lekker weg te blijven. Zoek je heil dan in een andere stad in de Verenigde Staten die veel meer dan dit te bieden heeft. Maar ook de stad zelf heeft in de gaten dat niet iedereen op die herrie en prikkels zit te wachten. En daar wil men nou graag een omslag in maken. De vraag is echter om dat echt kan gaan lukken. Want als je je eenmaal in Las Vegas begeeft, is het risico groot dat je simpelweg niet ontkomt aan al die flikkerende neonlichten, spuitende waterpartijen en schreeuwerige reclames. Toch gaan ze het proberen. Het moet voortaan niet alleen de gokker zijn die deze gokstad in de Nevada-woestijn gaat bezoeken.

In de afgelopen jaren heeft Las Vegas haar best al gedaan. Vroeger was er alleen maar sprake van zogenaamd plat vermaak. Nu is dat al verworden tot amusement en entertainment op een hoog niveau. Men weet dat de klant van deze eeuw meer wil dan alleen maar doodgegooid worden met alleen maar casino’s. Het moet meer zijn. Het mag een beetje cachet hebben. En om een zo’n lekkere marketingterm te gebruiken; het moet een totaalconcept zijn dat Las Vegas haar bezoekers aanbiedt.

Wat is anders in Las Vegas?

Het zijn vooral de hotels die op een andere wijze zijn gaan denken. Sommige hotels willen juist niet gevestigd zijn op de Strip. Juist omdat ze weten dat niet iedereen op de drukte zit te wachten. Hotels zoeken meer de rust op en bieden de klant een totaal andere dienst. Naast het feit dat ze natuurlijk een luxe hotelkamer wordt geboden, zoeken sommige hotels het in zen-achtige sferen. De klant c.q. gokker wil na een heftige avond gokken even tot rust komen. Maar er is meer. Ook wordt de nadruk gelegd op gezond eten. Want zit de bezoeker van Las Vegas nog wel te wachten op een hamburger of een hotdog? Waarschijnlijk niet. De wensen van de klant veranderen. En veel hotels in deze stad denken met de klant mee. Dat is een mooie ontwikkeling.