Header Casino afbeelding links
Header Casino afbeelding rechts

Langzame verificatie bij Holland Casino Online en de TOTO

Door John in blog

Wie bij Holland Casino Online of bij TOTO Casino willen gaan spelen, zullen een account aan moeten maken. Zonder account kan er namelijk niet gespeeld worden. Bij elk legaal online casino kan er een account aan worden gemaakt door op een ‘Aanmelden’ of ‘Registreren’ knop te klikken. Het aanmeldproces kan dan direct beginnen, maar niet bij elk online casino verloopt dit even snel. Zo zijn er heel wat frustraties over de verificatie bij Holland Casino Online en TOTO, omdat dit heel langzaam zou verlopen. Wij gingen voor je op onderzoek uit. 

Hoe werkt de verificatie?

De verificatie verloopt bij vrijwel elk online casino op dezelfde manier. Je geeft je persoonsgegevens door, deze worden nagekeken en bij goedkeuring krijg je toegang. Het klinkt allemaal heel simpel, maar niet bij elk online casino gaat dit proces even vlot. Dit leidt tot veel frustraties onder de spelers. Holland Casino Online en TOTO Casino zijn zulke online casino’s waarbij het niet altijd even lekker loopt.

  • Holland Casino Online

Holland casino

Bij Holland Casino Online worden de gegevens niet via iDIN geverifieerd, wat bij TOTO Casino wel het geval is. Als er bij Holland Casino Online een account aangemaakt wordt zal er namelijk een identiteitsbewijs geüpload moeten worden. Daarbij is het belangrijk dat je een ID-bewijs gebruikt die echt van jou is, want bij de verificatie kan elk foutje ontdekt worden. De foto die geüpload wordt zal geanalyseerd worden door de verificatiesoftware van Holland Casino Online. Alle gegevens worden tegelijkertijd nagekeken op eventuele sancties of eerdere uitsluitingen.

Op de website van het online casino valt te lezen dat dit proces binnen uiterlijk 24 uur afgerond zal worden. Lang niet altijd is dat het geval. Mocht het langer dan 24 uur in beslag nemen raad het online casino je aan om de klantenservice te benaderen. Zo kun je verder worden geholpen met het afronden van je verificatie. In de tijd van nu is 24 uur best wel lang voor een verificatieproces. Bij andere goksites is dit zo gepiept en ben je binnen een uur wel aan het spelen. Deze langzame verificatie bij Holland Casino Online is dus erg frustrerend.

  • TOTO Casino

Toto casino

Een account aanmaken en je gegevens verifiëren bij TOTO Casino? Dat heeft bij meerdere spelers al voor ergernissen gezorgd. Niet omdat het online casino geen duidelijke uitleg geeft, maar omdat het veel tijd in beslag neemt op het gebied van de verificatie. Zo zal je bij dit online casino het verificatieproces uit kunnen voeren met iDIN. Dit is een betrouwbare en veilige methode die ontwikkeld is door meerdere Nederlandse banken. TOTO Casino is niet het enige online casino in ons land dat van iDIN gebruik maakt, maar misschien wel de enige waarbij het zo langzaam verloopt.

Via iDIN log je in bij je bank en zo geef je toestemming dat de bank gegevens mag delen met het online casino. Op die manier worden alle nodige gegevens nagekeken en als alles klopt zal het goedgekeurd worden. Hierbij gaat het om je geslacht, initialen, achternaam, adresgegevens, geboortedatum en e-mailadres. Dit proces kan binnen enkele minuten afgerond worden. Bij TOTO Casino is dat ook het geval, maar het proces hierna zal meer tijd in beslag nemen.

Na de verificatie met iDIN zal het online casino namelijk een verificatiemail sturen naar jouw e-mailadres. Deze mail geeft een bevestiging dat de verificatie is afgerond en hierna kun je beginnen met spelen. Toch zijn er al meerdere klachten ingediend hierover, omdat veel verificatiemails niet binnen komen. Spelers raken hierdoor gefrustreerd.

Langzame registratie online casino's is frustrerend

iDIN niet voor alle banken te gebruiken

Een account aanmaken en je gegevens verifiëren met iDIN? Dat is een heel betrouwbare en veilige manier om het verificatieproces af te ronden. iDIN is een methode dat ontwikkeld is door meerdere Nederlandse banken, maar KNAB zit hier (nog) niet bij. Spelers die een rekening hebben lopen bij KNAB en zich willen registreren bij TOTO Casino, lopen dus tegen dit probleem aan. Dit zorgt al direct voor een langer verificatieproces, omdat het dan op een andere manier geregeld moet worden. Als jouw bank niet in het lijstje bij iDIN staat, zal je de klantenservice van TOTO Casino moeten benaderen. De klantenservice kan de verificatie dan voor je doorvoeren aan de hand van een kopie van je paspoort en bankpas. Hier gaat dus veel meer tijd overheen dan wanneer je gewoon via iDIN in kunt loggen bij je bank.

Ook accountlimieten instellen

Na het lange verificatieproces te hebben doorstaan, moet je ook nog accountlimieten instellen. Hiermee stel je in hoeveel uur per dag je maximaal wil besteden aan het online casino. Ook kun je instellen hoeveel geld er per dag maximaal gestort mag worden en wat het maximale bedrag is wat in je account beschikbaar mag staan. Pas als alle stappen doorlopen zijn kun je beginnen met spelen bij Holland Casino online of de TOTO.