Dit zijn de taken van een Floor Manager in een fysiek casino

Het spreekt voor zich dat er in een fysiek casino heel wat uiteenlopende mensen werkzaam zijn. Eén van de functies die je kan bekleden wanneer je graag in een casino zou willen werken is deze van Floor Manager. Dat klinkt best goed, nietwaar? Indien je aan de slag wil gaan als Floor Manager zijn er verschillende niet onbelangrijke zaken die je moet weten. Waarin verschilt jouw taak bijvoorbeeld ten opzichte van deze van een “gewone” casinomedewerker? Wij zochten het voor jou uit en het antwoord vind je terug in dit blogartikel!

Unibet Casino

Wed €10, ontvang €50 free bets

Comeon!

200 gratis spins of €40 live coupons
Wat zijn je taken als Floor Manager?
Bij het merendeel van de fysieke casino’s is het zo dat er sprake is van niet één, maar wel meerdere Floor Managers. Als één van deze managers ben jij dan ook verantwoordelijk voor de dienst waarop je staat ingepland. Tijdens deze dienst is het belangrijk dat je:
- Je team ondersteuning biedt waar nodig;
- Ervoor zorgt dat alles op wieltjes loopt;
Belangrijk om te weten is dat een Floor Manager altijd op de werkvloer zelf aanwezig en dus aanspreekbaar is. Het takenpakket van deze werknemer is bijzonder uitgebreid. Zo moet je er bijvoorbeeld samen met je team voor zorgen dat elke aanwezige een hapje en drankje kan krijgen, maar ben je ook verantwoordelijk voor het bewaken van de sfeer die heerst in het casino. In de basis zouden we eigenlijk kunnen stellen dat de taken van jouw als Floor Manager dezelfde zijn als deze van een “gewone” casinomedewerker. Dit gezegd hebbende bestaat jouw extra verantwoordelijkheid erin om overzicht te behouden en waar nodig je collega’s te coachen.
Belangrijk aanspreekpunt
Zoals hierboven reeds aangehaald ben jij als Floor Manager eigenlijk het centrale aanspreekpunt. Dit niet alleen voor de gasten die het fysieke casino bezoeken, maar ook voor de collega’s. Samen met de assistent Casinomanager en de andere Floor Managers vormen jullie het globale management van het casino. Dit betekent dat je buiten het standaard pakket aan werkzaamheden ook nog rekening moet houden met allerhande extra’s zoals:
- Marketing;
- Het plaatsen van bestellingen;
- Zorgen voor de waarborging van de HACCP richtlijnen;
Naast bovenstaande is het zo dat je als Floor Manager ook vaak de taak van ‘Responsible Gaming Expert’ op jou dient te nemen. Het mag dan ook alvast duidelijk zijn, het takenpakket waar je over beschikt is in deze functie werkelijk ontzettend uitgebreid en divers.
Controle via Validata voor functie bij Holland Casino
Wanneer je van plan bent om aan de slag te gaan bij één van de verschillende fysieke casino’s die op de Nederlandse markt zijn terug te vinden is het altijd van belang om stil te blijven staan bij de mogelijke extra eisen waarmee je kan worden geconfronteerd. Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld Holland Casino. Dit bedrijf staat er namelijk om bekend een (extra) controle uit te voeren via Validata voor iedereen die bij het casino wil gaan werken. Eerder schreven we hier reeds een zeer uitgebreid blogartikel over voor iedereen die bij Holland Casino wil gaan werken.
In het kort is het in de praktijk eigenlijk zo dat de compliance afdeling van Holland Casino een interne screening start op het ogenblik dat je bij het bedrijf aan de slag wil gaan. Tijdens het uitvoeren van die check bij Validata is het zo dat de volgende controles worden uitgevoerd:
- Referentiecheck;
- Kredietcheck;
- Verklaring Omtrent het Gedrag;
- Integriteitscontrole;
- Diplomacheck;
- Check op social media;
- Een identiteitscontrole;
Deze screening wordt door Holland Casino nodig geacht omdat ze enkel en alleen op deze manier precies weten wie ze in dienst nemen. Voor alle duidelijkheid, elk nieuw personeelslid bij Holland Casino moet deze screening doorlopen. Dit geldt dus niet alleen voor Floor Managers.